Predtým, než si vôbec založíte účet, a predtým, než sa postavíte pred kameru, by ste si mali prejsť menším brainstormingom a ujasniť si zopár základných vecí.
O čom bude váš YouTube kanál?
Prvou vecou, ktorú je dobré si premyslieť, je predmet vášho kanála. Čím sa v ňom budete zaoberať, o čom budú vaše videá?
Určite sa môžete do YouTube pustiť aj bez toho a točiť klipy viac-menej o čomkoľvek, ale ak nie ste už známou celebritou, bude pre vás veľmi ťažké to predať a dostať sa k divákom.
Naopak, ak uvidia používatelia YouTube, že váš kanál je zameraný na niečo konkrétne, na niečo, čo ich zaujíma, potom máte veľkú šancu si ich tým získať. Čo by tým predmetom malo byť? Ideálne niečo, čo vás baví. Pretože ak vás to nebaví (a púšťate sa do toho napríklad len pre peniaze), bude pre vás YouTube jedno veľké trápenie a čoskoro nevyhnutne vyhoríte.
V danom predmete ani nemusíte byť experti (hoci na škodu to samozrejme nie je). Stačí, že pre neho máte dostatočnú vášeň. Baví vás čítanie kníh? Môžete ich rozoberať, recenzovať a odporúčať svojim divákom. Varíte často nejaké zvláštnosti a špeciality? Potom to určite zvládnete aj pred kamerou s nejakým tým komentárom. Maľujete a tvoríte? Stavte sa, že veľa ľudí by sa od vás s radosťou učilo.
Možnosti sú nekonečné. Až budete mať niečo vybrané, skúste si prejsť YouTube a zapátrať po nejakých už existujúcich kanáloch na danú tému. Sústreďte sa na to, ako ho pojali a ako by sa dal robiť lepšie, respektíve inak. Nesnažte sa niekoho kopírovať. Skúste tomu vnuknúť svoj vlastný nádych a urobiť to po svojom.
Vo videách ostatných tvorcov venujte pozornosť strihu videa, zvukovým efektom, hudbe, vizuálom - jednoducho všetkému. A nakoniec zasurfujte do sekcie komentárov a zistite, čo sa z toho divákom páčilo, čo naopak nie a čo im tam chýbalo. Prejdite si takto pár desiatok videí a budete mať celkom dobrý prehľad o tom, čomu sa vo svojej tvorbe vyvarovať a budete sa mať od čoho odpichnúť. Najťažšie je totiž začínať s kompletne čistým štítom.
Najdôležitejšie je, aby vaša tvorba divákom poskytovala nejakú pridanú hodnotu. Buď by vaše videá mali byť pre sledujúcich užitočné, alebo by ich mali baviť, ideálne z každého trochu.