Štartovacie batérie
Štartovací olovený akumulátor je navrhnutý tak, aby vyvinul vysoký výkon v krátkom čase (len cca 1 sekundu), ktorý je potrebný na naštartovanie motora. Vďaka svojej veľkosti je toto schopný vykonať opakovane, ale zle znáša opakované úplné vybitie.
Trakčná batéria
Hodí sa pre súvislý pohon napr. vysokozdvižných, golfových a invalidných vozíkov. Batéria je stavaná pre opakované vybitia a nabitia. Úplným vybitím toľko netrpia. Trakčnou batériou nemožno nahradiť štartovacie a naopak. Existujú aj kombinované batérie, ktoré nájdu využitie u nákladných áut, autobusov a pod., tieto zariadenia sú však oveľa väčšie a ťažšie.
Počet nabíjacích cyklov
Úroveň vybitia | Štartovacie batérie | Trakčné batérie |
---|---|---|
100 % | 12-15 cyklov | 150-200 cyklov |
50 % | 100-120 cyklov | 400-500 cyklov |
30 % | 130-150 cyklov | 1000 a více cyklov |
Delenie podľa spôsobu použitia môžeme rozšíriť záložn ými batériami (tzv. standby). Tie nájdu využitie u bezpečnostných systémov ako záložné zdroje (UPS). Zaisťujú napájanie prístrojov v prípade výpadku prúdu.